Версія для людзей са слабым зрокам
Карта сайта
бел
Меню
Галоўная / Каментарыi

Інфармацыя да Указа Прэзідэнта ад 12 мая 2017г. №166

26 мая 2017 г. уступае ў сілу Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 мая 2017 г. № 166 “Аб удасканаленні спецыяльнага прававога рэжыму Кітайска-Беларускага індустрыяльнага парку “Вялікі камень” (далей - указ).

Указ прыняты ў мэтах выканання Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 жніўня 2015 г. № 5 у мэтах забеспячэння захавання найлепшага прававога рэжыму для рэзідэнтаў індустрыяльнага парку ў параўнанні з іншымі льготнымі рэжымамі вядзення камерцыйнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь і краінах ЕАЭС.

Працоўная група, створанай Мінэканомікі з прыцягненнем незалежных экспертаў, у тым ліку кітайскіх, і ажыццявіла падрыхтоўку праекта, вывучыла вопыт функцыянавання індустрыяльных паркаў у Кітайскай Народнай Рэспубліцы і іншых краінах, прааналізавала дзейсныя рэжымы адмысловых эканамічных зон Беларусі і краін ЕАЭС, улічыла вынікі прымянення Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2014 г. № 326 “Аб дзейнасці Кітайска-Беларускага індустрыяльнага парку “Індустрыяльны парк “Вялікі камень”.

Ва ўказе акцэнт зроблены на:

лібералізацыю і аптымізацыю заканадаўства ў сферы зямельных, валютных, працоўных адносін, міграцыі, мытнага рэгулявання, праектавання, будаўніцтва і прыёмкі аб'ектаў індустрыяльнага парку;

пашырэнне падатковых ільгот, якія прадстаўляюцца, з улікам захавання канкурэнтаздольнасці рэжыму індустрыяльнага парку;

зніжэнне кошту энергарэсурсаў;

спрашчэнне мытнага адміністравання;

павышэнне якасці абслугоўвання інвестараў і спрашчэння працэдуры атрымання дзяржаўных паслуг (адміністрацыйных і іншых працэдур);

пашырэнне функцый, павышэнне ролі і паўнамоцтваў адміністрацыі парку, а таксама міжурадавага каардынацыйнага савета парку.

Указам зменена агульная плошча тэрыторыі індустрыяльнага парка, якая зараз складае 11247 га (раней - 9150 га), у межы парку ўключаны Нацыянальны аэрапорт “Мінск” (з неабходнымі абмежаваннямі па ўмяшанні ў яго дзейнасць). Плошчу непасрэдна асаблівай эканамічнай зоны (без тэрыторый аэрапорта, населеных пунктаў і садовых таварыстваў) не змянілася і складае 8615 га.

Рэзідэнтам індустрыяльнага парку пры ажыццяўленні дзейнасці ў парку прадастаўляецца рэжым найбольшага эканамічнага спрыяння ў параўнанні з іншымі рэжымамі вядзення прадпрымальніцкай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь.

Сярод найбольш прагрэсіўных навацый ва ўказе варта адзначыць наступныя:

1. Забеспячэнне функцыянавання ў парку прынцыпу “адной станцыі” на базе адміністрацыі парку, па аналогіі з кітайскім фарматам абслугоўвання інвестараў. Па вопыце Кітая “адна станцыя” азначае ажыццяўленне неабходных інвестарам адміністрацыйных і іншых працэдур у адзіным месцы (як правіла, па месцы знаходжання адміністрацый эканамічных зон).

Дзяржорганы (арганізацыі), адказныя за выкананне працэдур, па запыце адміністрацыі парку абавязаны накіроўваць сваіх супрацоўнікаў у адміністрацыю парка для выканання гэтых працэдур. Адрозненне ад дзеючага ў рэспубліцы “аднаго акна”ў тым, што “адно акно” ўпарадкавала здзяйсненне адміністрацыйных працэдур у рамках аднаго органа, гэта значыць заяўніку не трэба хадзіць па кабінетах выканкама міністэрства або іншай арганізацыі.

“Адна станцыя” ж мае на ўвазе значна большую зручнасць для інвестараў - яны атрымліваюць усе прадугледжаныя заканадаўствам працэдуры і паслугі ў адной установе. Звяртацца ў розныя інстанцыі не трэба, дзяржорганы і арганізацыі самі прыязджаюць у адміністрацыю парка, прымаюць і выдаюць дакументы непасрэдна ў дадзенай установе.

У Кітаі перавагі атрымання паслуг у “адной станцыі” атрымалі высокую ацэнку замежных інвестараў, якія працуюць у эканамічных зонах, гэта адзін з галоўных фактараў, якія ўлічваюцца імі пры выбары дыслакацыі для сваіх інвестыцый. Укараненне ў індустрыяльным парку такога прынцыпу па вопыту Кітая, але з улікам нацыянальных асаблівасцяў, павысіць прывабнасць дадзенага парку і камфортнасць працы ў ім.

Адміністрацыя парку абавязана забяспечыць усе неабходныя ўмовы для выканання работнікамі дзяржорганаў (арганізацый) вышэйназваных працэдур. На гэтыя мэты указам прадугледжана адпаведнае фінансаванне.

2. Правядзенне праверак у адносінах да рэзідэнтаў, інвестараў індустрыяльнага парку і сумеснай кіруючай кампаніі толькі па ўзгадненні з адміністрацыяй парку.

3. Пашырэнне крытэрыяў для рэгістрацыі ў якасці рэзідэнтаў парку: пералік асноўных напрамкаў рэалізацыі інвестыцыйных праектаў дапоўнены тэлекамунікацыямі, электроннай камерцыяй, дзейнасцю, звязанай з захоўваннем і апрацоўкай вялікіх аб'ёмаў дадзеных, сацыяльна-культурнай дзейнасцю, паніжаны мінімальны парог па аб'ёме інвестыцый пры ўмове іх унёску ў трохгадовы тэрмін. Пры гэтым адміністрацыі парку прадастаўлены паўнамоцтвы рэгістраваць рэзідэнтаў, якія рэалізуюць праекты ў іншых сферах дзейнасці і з іншым аб'ёмам інвестыцый, калі такія праекты адпавядаюць задачам дзейнасці індустрыяльнага парку, за выключэннем пераліку забароненых у парку відаў дзейнасці).

4. Зніжэнне цэн на прыродны газ для рэзідэнтаў парку і сумеснай кіруючай кампаніі за кошт іх фарміравання толькі на падставе выдаткаў газазабеспячальных арганізацый на яго набыццё і адпачынак.

5. Магчымасць будаўніцтва аб'ектаў у індустрыяльным парку па замежных нормам без адаптацыі праекта да беларускіх нормаў альбо з адаптацыяй у спрошчаным парадку (у абодвух выпадках абавязковыя заключэння дзяржаўных экспертыз), выбар падрадчыкаў і інжынерных арганізацый без правядзення працэдур закупкі і свабоднае фарміраванне цэн у будаўніцтве, спрашчэнне працэдуры прыняцця ў эксплуатацыю пабудаваных у парку аб'ектаў.

6. Скарачэнне тэрмінаў ажыццяўлення шэрагу працэдур: прыняцце рашэнняў аб прадастаўленні (канфіскацыі) зямельнага ўчастка ў 3-дзённы тэрмін (раней - 10 дзён), прыняцце аб'ектаў у эксплуатацыю не пазней за 30 дзён (раней тэрмін не ўсталёўваўся), узгадненне адміністрацыяй парку пераліку тавараў ( работ, паслуг), па якіх прадастаўляецца вылік сум ПДВ, - 5 працоўных дзён (раней - 15 каляндарных дзён), прыняцце рашэння аб выдачы спецыяльных дазволаў на права займацца працоўнай дзейнасцю замежным грамадзянам - 5 каляндарных дзён (раней - 7 каляндарных дзён).

7. Пашырэнне падатковых ільгот, у тым ліку:

вызваленне ад падатку на нерухомасць па аб'ектах у парку, зямельнага падатку па ўчастках у парку для рэзідэнтаў і сумеснай кіруючай кампаніі - на ўвесь тэрмін дзеяння спецыяльнага прававога рэжыму (гэта значыць да 14 чэрвеня 2062 г.);

вызваленне ад падатку на прыбытак адносна прыбытку рэзідэнтаў парку ад рэалізацыі тавараў (работ, паслуг), вырабленых на тэрыторыі парку, - на тэрмін 10 гадоў з першага падатковага перыяду, у якім у рэзідэнта ўзнік прыбытак ад рэалізацыі названых тавараў (работ, паслуг), затым выплата падатку ажыццяўляецца па стаўцы, зменшанай на 50% ад дзеючай - да заканчэння тэрміну дзеяння спецыяльнага прававога рэжыму. Такім чынам, формула падатковых “вакацый” па карпаратыўных падатках у індустрыяльным парку будзе “10+” (раней была “10 + 10”);

не ўключэнне курсавых розніц ў склад пазарэалізацыйных даходаў і выдаткаў для мэт вылічэння падатку на прыбытак;

вызваленне рэзідэнтаў і сумеснай кіруючай кампаніі ад ПДВ пры набыцці работ і паслуг на тэрыторыі краіны для рэалізацыі інвестыцыйных праектаў.

8. Магчымасць функцыянавання ў індустрыяльным парку так званай “тэрытарыяльнай” або “бондавай” зоны, на якой прадугледжаны шэраг спрашчэнняў у галіне мытнага рэгулявання.

9. Правядзенне шэрагу валютных аперацый без уліку патрабаванняў валютнага заканадаўства, абвяшчэнне і фарміраванне статутных фондаў рэзідэнтаў парку і сумеснай кіруючай кампаніі ў замежнай валюце.

10. Свабоднае цэнаўтварэнне без усталявання квот на прадукцыю, вырабленую ў індустрыяльным парку.

11. Бязвізавы ўезд асобам, зацікаўленым у інвеставанні ў індустрыяльны парк ці тым, якія ўжо інвестуюць на гэтай тэрыторыі, на тэрмін да 180 дзён.

12. Магчымасць рэгістрацыі замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія прыцягваюцца для будаўніцтва аб'ектаў парку, у жылых памяшканнях, якія не з'яўляюцца аб'ектамі жыллёвага фонду (гэта значыць у будаўнічых гарадках).

13. Фарміраванне мінімальнага пераліку статыстычнай справаздачнасці, якая прадастаўляецца рэзідэнтамі парку, магчымасць выкарыстання рэзідэнтамі парку і сумеснай кіруючай кампаніяй электроннага дакументазвароту без неабходнасці вядзення дакументазвароту на папяровых носьбітах.

14. Стабілізацыйная агаворка і магчымасць змены прававога рэжыму індустрыяльнага парку выключна шляхам унясення змяненняў ва ўказ. Гарантаваны рэжым найбольшага эканамічнага спрыяння для рэзідэнтаў Парку у параўнанні з іншымі рэжымамі вядзення прадпрымальніцкай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь.

Ва ўказе прапісана трохузроўневая сістэма органаў кіравання парку, сфарміраваная ў адпаведнасці з Пагадненнем паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам КНР аб Кітайска-Беларускім індустрыяльным парку ад 18 верасня 2011 г. Міжурадавы каардынацыйны савет з'яўляецца вышэйшым органам кіравання індустрыяльнага парку, яго функцыі выконвае Камісія па гандлёва-эканамічным супрацоўніцтве Беларуска-Кітайскага міжурадавага камітэта па супрацоўніцтве. Кіруючыя органы дадзенай камісіі і адпаведна савета - Мінэканомікі Беларусі і Мінкамерцыі Кітая.

Ва ўказе Прэзідэнтам дадзена даручэнне рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання, іншым дзяржаўным арганізацыям, падпарадкаваным Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь, мясцовым выканаўчым і распарадчым органам забяспечваць рэалізацыю рашэнняў міжурадавага каардынацыйнага савета індустрыяльнага парку.

Кітайскім бокам дадзена станоўчая ацэнка ўказа.

Паўнамоцтвамі на растлумачэнне пытанняў прымянення норм указа надзелены Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь, кантроль за выкананнем указа ўскладзены на Адміністрацыю Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

З даты ўступлення ў сілу ўказа афіцыйная назва індустрыяльнага парку - Кітайска-Беларускі індустрыяльны парк “Вялікі камень”.

Указам прадугледжаны трохмесячны тэрмiн з дня ўступлення яго ў сілу для прывядзення ў адпаведнасць з дадзеным указам актаў заканадаўства і прыняцця іншых мер па яго рэалізацыі.