Інфармацыя пра найбольш тыповыя парушэнні, дапушчаныя часовымі (антыкрызіснымі) упраўляючымі пры правядзенні працэдур эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтва)
Тыповыя парушэнні,
якія здзяйсняюцца часовымі (антыкрызіснымі) кіраўнікамі ў працэдурах эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтва)
Па выніках аналізу скаргаў, якія паступілі ў першым паўгоддзі 2022 года ў Міністэрства эканомікі (Дэпартамент па санацыі і банкруцтве, тэрытарыяльныя органы па санацыі і банкруцтве Міністэрства эканомікі), і вынікаў правядзення адносна часовых (антыкрызісных) кіраўнікоў кантрольных мерапрыемстваў у адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства аб кантрольнай (нагляднай) дзейнасці неабходна адзначыць наступнае.
У параўнанні з папярэднімі аналагічнымі перыядамі знізілася колькасць скаргаў, якія змяшчаюць довады аб парушэнні чарговасці задавальнення патрабаванняў крэдытораў, неадпаведнасці справаздач часовых (антыкрызісных) кіраўнікоў патрабаванням, устаноўленым заканадаўствам аб эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтве), па афармленні рэестра патрабаванняў крэдытораў.
Аднак, павялічылася колькасць скаргаў на некарэктныя, недапушчальна грубыя паводзіны пры зносінах з крэдыторамі (неатрыманне карэспандэнцыі, адмова ад прадастаўлення адказаў на вусныя ці пісьмовыя звароты крэдытораў, ігнараванне запытаў і да т.п.).
Тыповымі ў дзейнасці часовых (антыкрызісных) кіраўнікоў па-ранейшаму застаюцца наступныя парушэнні заканадаўства аб эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтве):
1. няякасная (фармальная) распрацоўка планаў санацыі або ліквідацыі, прапанаваных для разгляду сходу крэдытораў, а таксама несвоечасовасць іх прадстаўлення;
2. несвоечасовае размяшчэнне (неразмяшчэнне) у Адзіным дзяржаўным рэестры звестак аб банкруцтве або звестак аб правядзенні сходаў крэдытораў (пасяджэнняў камітэта крэдытораў), правядзенні таргоў;
3. размяшчэнне аб'яваў аб рэалiзацыi маёмасцi даўжнiка, якiя ўтрымлiваюць няпоўную i (або) недакладную iнфармацыю аб прапанаванай да продажу маёмасцi;
4. парушэнне парадку правядзення сходаў крэдытораў (прымяняецца завочная форма) і афармлення пратаколаў сходаў крэдытораў (пасяджэнняў камітэта крэдытораў);
5. непрадстаўленне ў эканамічны суд адначасова з прадстаўленнем справаздач аб сваёй дзейнасці і гаспадарчай (эканамічнай) дзейнасці даўжніка неабходных дакументаў;
6. неналежнае выкананне абавязкаў па выяўленні і вяртанні маёмасці даўжніка, які знаходзіцца ў трэціх асоб;
7. неналежнае выкананне абавязкаў па спагнанні дэбіторскай запазычанасці.
Эканамічным судом былі выяўлены наступныя парушэнні ў дзейнасці кіраўнікоў: неатрыманне кіраўніком паштовай карэспандэнцыі, неаднаразовая няяўка кіраўніка ў судовыя пасяджэнні і немагчымасць звязацца з кіраўніком праз тэлефонную сувязь.
Так, у справе аб банкруцтве ААТ "Д" грамадзянін А. звярнуўся да кіраўніка з патрабаваннем аб уключэнні ў пазачарговыя плацяжы кампенсацыі расходаў па аплаце юрыдычнай дапамогі. Эканамічным судом першай інстанцыі пры разглядзе пытання аб завяршэнні ліквідацыйнага вядзення кіраўніком адмаўляўся факт атрымання ад грамадзяніна А. дадзенага патрабавання.
Судовае паседжанне па разглядзе патрабавання было адкладзенае ў сувязі з няяўкай кіраўніка ў судовае паседжанне. Суд прызнаў яўку кіраўніка ў наступнае судовае паседжанне абавязковай.
У судовае паседжанне кіраўнік не з'явіўся, аб прычынах няяўкі суду не паведаміў. На тэлефонныя званкі памочніка суддзі кіраўнік не адказваў, на SMS - паведамленні не рэагаваў.
У ходзе судовага пасяджэння апеляцыйнай інстанцыі эканамічнага суда пры разглядзе апеляцыйнай скаргі на вызначэнне суда аб завяршэнні ліквідацыйнай вытворчасці ўстаноўлена, што патрабаванне грамадзяніна А. было накіравана ў адрас кіраўніка, аднак было вернута з паметкай паштовага аддзялення "за незапатрабаваннем". Прычыны неатрымання кіраўніком карэспандэнцыі не ўстаноўлены з прычыны яго няяўкі ў судовае пасяджэнне апеляцыйнай інстанцыі.
Па інфармацыі эканамічнага суда і крэдытораў кіраўнік на тэлефонныя званкі не адказвае, паштовую карэспандэнцыю не атрымлівае, на шматлікія запыты не рэагуе.
Суд вызваліў упраўляючага ад выканання абавязкаў у гэтай вытворчасці па справе.
У сувязі з гэтым інфармуем, што неаднаразовае вызваленне кіраўніка ад выканання абавязкаў на падставе вызначэння суда, які разглядае эканамічныя справы, за неналежнае выкананне абавязкаў (два разы і больш на працягу года з моманту ўступлення ў сілу першага вызначэння суда, які разглядае эканамічныя справы, аб вызваленні кіраўніка ад выканання абавязкаў) у адпаведнасці з падпунктам 2.2 пункта 2 пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 мая 2021 г. № 273 "Аб атэстацыі і пераатэстацыі фізічных асоб у якасці часовых (антыкрызісных) кіраўнікоў у вытворчасці па справе аб эканамічнай неплацежаздольнасці (яе банкруцтве)" – (далей–Пастанова № 273) з'яўляецца падставай для спынення дзеяння атэстата кіраўніка.
У мэтах выключэння часовымі (антыкрызіснымі) кіраўнікамі парушэнняў, а таксама прадаўжэння вядзення прафесійнай дзейнасці лічым неабходным нагадаць, што ў адпаведнасці з падпунктам 2.2 пункта 2 Пастановы № 273:
выяўленне ў ходзе маніторынгу парушэнняў кіраўніком патрабаванняў заканадаўства аб эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтве), па якіх раней (пры правядзенні маніторынгу) кіраўніку выдаваліся рэкамендацыі службовай асобы, якая праводзіла маніторынг, аб іх устараненні, на працягу аднаго года з даты заканчэння тэрміну, устаноўленага для ўстаранення парушэнняў, указаных у першай рэкамендацыi праводзiўшага манiторынг службовай асобы;
сістэматычнае (тры разы і больш на працягу года) непрадстаўленне кіраўніком у Міністэрства эканомікі справаздач аб сваёй дзейнасці, гаспадарчай (эканамічнай) дзейнасці даўжніка ў тэрмін, устаноўлены Міністэрствам эканомікі.