Аляксандр Чарвякоў: новы законапраект накіраваны на захаванне вытворчасці і занятасці
Аб гэтым заявіў сёння, 23 лістапада 2022 года, Міністр эканомікі Аляксандр Чарвякоў, прадстаўляючы на дзесятай сесіі Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу законапраект "Аб урэгуляванні неплацежаздольнасці".
Паводле слоў Аляксандра Чарвякова, новы законапраект у эканамічным сэнсе - гэта ліквідацыя неэфектыўнасці з захаваннем вытворчасці і бізнесу. Дакумент змяшчае стымулы да своечасовай аб'явы прадпрыемствамі сваёй неплацежаздольнасці і догляду за абаронай закона, павелічэння магчымасцей аднаўлення плацежаздольнасці, павышэння гарантый вяртання інвестыцый і выплат крэдыторам.
Кіраўнік эканамічнага ведамства пералічыў ключавыя блокі законапраекта.
«Першы. У банкруцтва ў прынцыпе не трапляюць прадпрыемствы ВПК, энергетыкі, валаўтваральныя - як дзяржаўныя, так і прыватныя. Для гэтага Ураду даецца права зацвярджаць іх пералік.
Другі. Каардынацыя дзейнасці па фінансаваму аздараўленню арганізацый засяроджваецца ва Урадзе. Захоўваецца пераемнасць працы камісій дзяржорганаў па папярэджанні неплацежаздольнасці. Міністэрствы і выканкамы па сваіх прадпрыемствах забяспечваюць суправаджэнне дасудовага аздараўлення і санацыі, кантралююць працу антыкрызіснага менеджменту.
Трэці. Выканкамам даецца права па сваёй ініцыятыве або па просьбе прыватных прадпрыемстваў арганізаваць папярэджанне іх банкруцтва на сваёй тэрыторыі, калі гэта неабходна ў інтарэсах рэгіёну і дзяржавы. У такім выпадку яны павінны будуць суправаджаць увесь працэс санацыі, а прадпрыемствы - выконваць зацверджаныя ўладам меры.
Чацвёрты блок закранае этапнасць арганізацыі аздараўлення прадпрыемстваў.
Для першага этапа замацоўваецца тэрмін санацыі 36 месяцаў з магчымым працягам на 24 месяцы. Гэта гарызонт сярэднетэрміновага бізнес-планавання і дастатковы час, каб мабілізаваць рэсурсы, дысцыплінаваць усіх удзельнікаў санацыі.
Дапускаем, што асобныя арганізацыі па аб'ектыўных прычынах не змогуць у названыя тэрміны вярнуцца ў звычайныя рыначныя ўмовы гаспадарання. Для іх удасканальваецца працэдура міравога пагаднення з крэдыторамі аб адтэрміноўцы плацяжоў пасля санацыі (напрыклад, на тэрмін ад 3 да 10 гадоў) у якасці другога этапа.
Пяты блок забяспечвае абарону праблемнага прадпрыемства, не чакаючы надыходу крызіснай сітуацыі. Дырэктар, калі не можа разлічыцца з даўгамі, мае права першым ініцыяваць санацыю, пакуль "ёсць што ратаваць". Аднак санацыя павінна быць усебакова спланавана, падрыхтавана і забяспечана адпаведнымі інструментамі і мерамі фіназдараўлення. І ў іншым выпадку суд можа па хадайніцтве крэдытораў перавесці санацыю ў ліквідацыю.
Шосты блок вызначае парадак размеркавання залогавай выручкі. У першую чаргу яна ідзе на сацыяльныя мэты: заробкі, пенсійныя ўнёскі. Затым значная частка, што засталася, ідзе залогаваму крэдытору (банку) за вылікам 20 працэнтаў на карысць бюджэту і на судовыя расходы.
Сёмы. Ліквідацыя даўжнікоў без маёмасці (так званы "кінуты бізнес") будзе фінансавацца ініцыятарам банкруцтва. Гэтая мера знізіць нагрузку на бюджэт, які зараз аплачвае такія выдаткі.
Восьмы. Ад імя дзяржавы з кансалідаванай пазіцыяй будзе выступаць адзіны крэдытор - падатковы орган, які акумулюе ўсе бюджэтныя патрабаванні. Тым самым узрастаюць магчымасці кантролю «знутры» за ўсім, што адбываецца падчас санацыі і ліквідацыі», – распавёў Аляксандр Чарвякоў.
Як асабліва адзначыў у сваім выступленні Міністр эканомікі, ва ўмовах разгорнутай супраць нашай краіны санкцыйнай вайны Кіраўнік дзяржавы паставіў перад Урадам дзве задачы: прадпрыемствы не павінны спыняцца, а насельніцтва - адчуць на сабе наступствы знешніх абмежаванняў.
«Гэты праект закона дазваляе нам выкарыстоўваць інструментарый па аздараўленні прадпрыемстваў, папярэджанні іх банкруцтва, а, такім чынам, захаваць працоўныя месцы і занятасць насельніцтва. Гэта значыць, выканаць задачы, пастаўленыя Кіраўніком дзяржавы», - рэзюмаваў Аляксандр Чарвякоў.
Па выніках абмеркавання законапраект "Аб урэгуляванні неплацежаздольнасці" быў ухвалены сенатарамі.