Галоўная / Навiны

На пасяджэнні ГКС пры Мінэканомікі абмеркавалі працэсы аптымізацыі адмінпрацэдур для бізнесу

22/03
 

Пад старшынствам намесніка Міністра эканомікі Уладзіміра Навумавіча 22 сакавіка 2024 г. адбылося пасяджэнне грамадска-кансультатыўнага (экспертнага) савета па развіццю прадпрымальніцтва пры Мінэканомікі. Удзел у мерапрыемстве прынялі прадстаўнікі Мінэканомікі, Мінсувязі, Мінюста, Агенцтва сэрвісызацыі і рэінжынірынгу, Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг, кіраўнікі найбуйнейшых бізнес-саюзаў краіны.

Адкрываючы пасяджэнне, Уладзімір Навумовіч нагадаў, што Указам Прэзідэнта нумар 240 ад 25 чэрвеня 2021 г. было даручана спрасціць адмінпрацэдуры, максімальна перавесці іх «у лічбу» і кансалідаваць у службе «адно акно», кардынальна скараціць колькасць дакументаў, якія падаюцца.

«Сёння мы падвядзем першыя вынікі праведзенай працы, намецім, куды рухацца далей. Таксама разлічваем атрымаць зваротную сувязь ад дзелавой супольнасці, пачуць прапановы па ўдасканаленні гэтай работы, вызначыць адчувальныя сферы, якія патрабуюць першачарговай увагі, ацаніць эфектыўнасць прымяняемых метадаў і інструментаў», – падкрэсліў намеснік кіраўніка эканамічнага ведамства.

Аб выніках і перспектыўных напрамках працы па аптымізацыі адмінпрацэдур для суб'ектаў гаспадарання расказала намеснік дырэктара Дэпартамента па прадпрымальніцтве Ірына Бабачонак.

Як адзначыла прадстаўнік Мінэканомікі, «стартавы» пералік уключаў 1277 адмінпрацэдур, і ў выніку паэтапнай аптымізацыі быў скарочаны да 996.

«Аднак на практыцы колькаснае скарачэнне адмінпрацэдур не заўсёды сведчыць аб фактычным зніжэнні нагрузкі на бізнэс.

Напрыклад, для ажыццяўлення працэдуры неабходны ўсяго адзін дакумент, але для яго атрымання суб'екту гаспадарання спатрэбіцца прайсці дарагія экспертызы з падрыхтоўкай дзясяткаў дакументаў.

Рашэнню пытання садзейнічала б укараненне інструмента пастаяннага маніторынгу і аналізу дынамікі нарматыўных выдаткаў.

Ідэя знайшла падтрымку з боку міжведамаснай працоўнай групы пры Адміністрацыі Прэзідэнта. Цяпер Мінэканомікі сумесна з Агенцтвам сэрвісызацыі і рэінжынірынгу працуе над замацаваннем Нацыянальнага індэкса адміністрацыйнай нагрузкі ў заканадаўстве, а таксама падрыхтоўкай неабходных тэхнічных рашэнняў», – адзначыла Ірына Бабачонак.

З дакладам аб далейшай рабоце па зніжэнні адміністрацыйнай нагрузкі на грамадзян і суб'екты гаспадарання выступіў прадстаўнік агенцтва.

  Аб навацыях заканадаўства ў сферы ажыццяўлення адмінпрацэдур расказалі калегі з Міністэрства юстыцыі.

Выступ прадстаўніка НЦЭУ датычыўся ролі агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы як інструмента цыфравізацыі адмінпрацэдур.

Удзельнікі пасяджэння ГКС падрабязна абмеркавалі механізмы пераводу адмінпрацэдур «у лічбу» і іх эфектыўнасць, а таксама прапановы кампаніі дзелавой супольнасці па ўдасканаленні працы па зніжэнню адміністрацыйнай нагрузкі на бізнес.

Тэгі