Галоўная / Супрацоўніцтва з міжнароднымі арганізацыямі / Агульная інфармацыя пра ўзаемадзеянне з міжнароднымі фінансавымі арганізацыямі

Агульная інфармацыя пра ўзаемадзеянне з міжнароднымі фінансавымі арганізацыямі


МІЖНАРОДНЫ БАНК РЭКАНСТРУКЦЫІ І РАЗВІЦЦЯ (СУСВЕТНЫ БАНК)


Міжнародны банк рэканструкцыі і развіцця (МБРР або Сусветны банк) прадастаўляе фінансаванне ўрадаў краін з сярэднім узроўнем даходу і крэдытаздольнасць краін з нізкім узроўнем даходаў.

Мэтай дзейнасці Сусветнага банка з'яўляецца скарачэнне маштабаў беднасці ў краінах з сярэднім узроўнем даходаў і ў крэдытаздольных бедных краінах, садзейнічаючы ўстойліваму развіццю шляхам прадастаўлення пазык, гарантый, прадуктаў для кіравання рызыкай, аналітычных і кансультацыйных паслуг. Створаны ў 1944 годзе МБРР пабудаваны як свайго роду кааператыў, які належыць 185 дзяржавам-членам і які выкарыстоўваецца імі (Беларусь увайшла 10 ліпеня 1992 г.).

Сусветны банк атрымлівае большасць сваіх сродкаў на міжнародных фінансавых рынках, і за час, які прайшоў пасля першага выпуску аблігацый ў 1947 годзе, ператварыўся ў аднаго з найбольш аўтарытэтных пазычальнікаў. Даход, атрыманы МБРР за многія гады, дазваляе яму фінансаваць праекты развіцця і забяспечваць уласную фінансавую стабільнасць, якая дазваляе яму займаць сродкі пад нізкі працэнт і прапаноўваць сваім кліентам выгадныя ўмовы атрымання пазык.

 

БЕЛАРУСЬ І СУСВЕТНЫ БАНК

 

Рэспубліка Беларусь разглядае Сусветны банк у якасці важнага і сур'ёзнага партнёра, які мае важкія інвестыцыйныя рэсурсы, а таксама самы перадавы досвед і веды.

 

Членства ў Банку дазваляе прыцягваць на ільготных умовах фінансавыя рэсурсы для рэалізацыі інвестыцыйных праектаў і грантаў па прыярытэтных напрамках сацыяльна-эканамічнага развіцця, а таксама атрымліваць аналітычную і кансультатыўную дапамогу ў актуальных для Рэспублікі Беларусь сферах.

 

За час супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь з Сусветным банкам інвесціравана больш за 1,5 млрд. долараў ЗША. За апошнія гады ўзровень інвестыцыйнага ўзаемадзеяння выйшаў на якасна новы ўзровень. Значна пашырыўся дзеючы партфель сумесных праектаў.



МІЖНАРОДНАЯ ФІНАНСАВАЯ КАРПАРАЦЫЯ


Міжнародная фінансавая карпарацыя (IFC) з’яўляецца адной з арганізацый Групы Сусветнага банка і найбуйнейшай установай у галіне глабальнага развіцця, якая працуе выключна з прыватным сектарам развіваючыхся краін.

Арганізаваная ў 1956 годзе, IFCзнаходзiцца ва ўласнасцi184 дзяржаў-удзельніц, якія сумесна вызначаюць яе палітыку. Больш чым у 100 развіваючыхся краінах дзейнасць IFC дазваляе кампаніям і фінансавым установам на фармiруючыхся рынках ствараць працоўныя месцы, забяспечваць падатковыя паступленні, удасканальваць карпаратыўнае кіраванне і экалагічныя паказчыкі дзейнасці, а таксама садзейнічаць мясцовым супольнасцям.

Такім чынам, шляхам стварэння новых рынкаў IFC спрыяе генерацыі новых магчымасцяў для прыватнага сектара і, у канчатковым выніку, эканамічнай устойлівасці краін, дзе яна працуе.

IFC І БЕЛАРУСЬ

У лістападзе 1992 года Рэспубліка Беларусь першай з краін СНД падпісала адпаведныя пагадненні і стала членам Сусветнага банка і IFC, што паклала пачатак развіццю паўнавартнаснага супрацоўніства з гэтымі аўтарытэтнымі арганізацыямі.

Беларусь мае шматгадовы канструктыўны досвед узаемадзеяння з IFC. Гэты міжнародны фінансавы інстытут з’яўляецца адным з найбуйнейшых інвестараў, а таксама найважнейшым экспертам у пытаннях удасканалення рэгуляторнага асяроддзя для бізнесу ў Беларусі. Дзякуючы ўстойлівым партнёрскім адносінам з IFCкраіна атрымала магчымасць выкарыстоўваць яе патэнцыял для паспяховага рэфармавання эканомікі ў бок рынкавай.

На 1 студзеня 2020 года IFC уклала больш за 850 млн. долараў ЗША ў 60 інвестыцыйных праектаў па развіцці прадпрыемстваў прыватнага сектара Беларусі, а таксама па вылучэннi камерцыйным банкам фінансавання для наступнага крэдытавання прадпрыемстваў малога і сярэдняга бізнесу, энергаэфектыўных праектаў і інш. Кароткатэрміновае і доўгатэрміновае фінансаванне IFC спрыяла адкрыццю новых рынкаў, развіццю знешняга гандлю і павышэнню даступнасці фінансавання для беларускага бізнэсу.

Акрамя таго, IFC аказвае кансультатыўнае садзейнічанне Ураду Рэспублікі Беларусь па паляпшэннi ўмоў для прыцягнення прамых замежных інвестыцый, па ўдасканаленні рэгуляторнага асяроддзя для бізнесу, па падтрымцы і стварэннi ўмоў для развіцця суб'ектаў малога і сярэдняга бізнесу, па стварэнні электроннага рэестра адміністрацыйных працэдур для бізнесу, а таксама па паляпшэннi доступу да фінансавання для беларускіх кампаній шляхам удасканалення сістэмы забяспечаных здзелак.

На перыяд 2019-2022 гг. IFC заключыла чатыры пагадненні, накіраваныя на аказанне кансультатыўнай падтрымкі органам дзяржаўнага кіравання Беларусі:

·        З Міністэрствам антыманапольнага рэгулявання і гандлю – з мэтай фармавання і развіцця канкурэнтнага асяроддзя, прыцягнення інвестыцый, павышэння патэнцыялу супрацоўнікаў МАРГ і іншых дзяржаўных органаў;

·        З Міністэрствам эканомікі – аб садзейнічанні развіццю малога і сярэдняга бізнесу, удасканаленнi рэгулявання прадпрымальніцкай дзейнасці і правядзенні сумесных мерапрыемстваў у сферы развіцця эканомікі і прадпрымальніцтва;

·        З Нацыянальным банкам – аб садзейнічанні павелічэнню колькасці здзелак з забеспячэннем ў выглядзе рухомай маёмасці для паляпшэння доступу да фінансавання суб'ектаў малога і сярэдняга бізнесу і іх устойлівага развіцця ў Рэспубліцы Беларусь;

·        З Дзяржстандартам – аб сумеснай працы ў сферы ўдасканалення інфраструктуры якасці, у прыватнасці, забеспячэнні міжнароднага прызнання беларускай сістэмы акрэдытацыі для скарачэння экспартных выдаткаў бізнесу і стварэння інфармацыйнай базы дадзеных акрэдытаваных суб'ектаў.

Дзеючая Стратэгія Групы Сусветнага банка ў Беларусі скіравана на падтрымку ўстойлівага росту і павышэння ўзроўню жыцця з акцэнтам на тры ўзаемазвязаныя тэматычныя вобласці: (i) стварэнне магчымасцяў для росту прыватнага сектара і павышэння эфектыўнасці дзяржаўных інвестыцый, (ii) падтрыманне высокага ўзроўню чалавечага патэнцыялу, (iii) узмацненне ўкладу інфраструктуры ва ўпраўленне змяненнем клімату, эканамічны рост і развіццё чалавечага патэнцыялу.


ЕЎРАПЕЙСКІ БАНК РЭКАНСТРУКЦЫІ І РАЗВІЦЦЯ

Еўрапейскі банк рэканструкцыі і развіцця (ЕБРР) - быў заснаваны ў 1991 пасля заканчэння “халоднай вайны” для таго, каб пабудаваць новую эпоху ў Цэнтральнай і Усходняй Еўропе для падтрымкі рынкавай эканомікі і дэмакратыі.

 ЕБРР з'яўляецца найбуйнейшым інвестарам у рэгіёне, і апроч вылучэння сваіх сродкаў прыцягвае значныя аб'ёмы прамых замежных інвестыцый. Аднак, хоць яго акцыянерамі і з'яўляюцца прадстаўнікі дзяржавы, ЕБРР укладвае капітал галоўным чынам у прыватныя прадпрыемствы, як правіла, сумесна са сваімі камерцыйнымі партнёрамі. Ён ажыццяўляе праектнае фінансаванне банкаў, прадпрыемстваў і кампаній, укладваючы сродкі як у новыя вытворчасці, так і ў дзеючыя фірмы. Ён таксама працуе з дзяржаўнымі кампаніямі ў мэтах падтрымкі працэсаў прыватызацыі і структурнай рэарганізацыі ў іх, а таксама ўдасканалення камунальнай гаспадаркі.

Структура банка. Акцыянеры і Савет кіраўнікоў.

Акцыянерамі ЕБРР з'яўляюцца 65 краін, Еўрапейскі саюз (ЕС) і Еўрапейскі інвестыцыйны банк (ЕІБ). Кожны акцыянер мае ўласнага прадстаўніка ў Савеце кіраўнікоў ЕБРР, які з'яўляецца вышэйшым кіруючым органам Банка.

Найбуйнейшыя акцыянеры ЕБРР - ЗША, Вялікабрытанія, Германія, Італія, Францыя, Японія, Расійская Федэрацыя, Іспанія, Канада, ЕС, ЕІБ, Нідэрланды, Аўстрыя, Бельгія, Швейцарыя і Швецыя, Польшча, Нарвегія і Фінляндыя.

Абвешчаны акцыянерны капітал Банка ў 10 млрд еўра быў павялічаны ў 1996 годзе да 20 млрд еўра і да 30 млрд еўра ў 2010 годзе.

БЕЛАРУСЬ І ЕБРР

Рэспубліка Беларусь стала членам ЕБРР у ​​1992 годзе і валодае 6002 акцый ЕБРР на суму 60,02 млн еўра, што складае 0,2 працэнта ад статутнага капіталу ЕБРР.

За гісторыю супрацоўніцтва ў развіццё важных напрамкаў Банкам у Беларусі ажыццеўлены аперацыі на суму каля 1,9 млрд еўра, якія былі выкарыстаны на падтрымку малога і сярэдняга прадпрымальніцтва і развіццё прыватнага сектара, будаўніцтва дарог, павышэнне энергаэфектыўнасці, развіццё сістэм водазабеспячэння і водаадвядзення.


Еўрапейскі інвестыцыйны банк (ЕІБ)

У якасці банка ЕС, ЕІБ прадастаўляе фінансавыя сродкі, тэхнічныя веды і досвед для рэалізацыі абгрунтаваных і жыццяздольных інвестыцыйных праектаў у Еўропе і за яе межамі.

ЕІБ знаходзіцца ва ўласнасці 28 дзяржаў-членаў ЕС. Праекты, якіяпадтрымліваюцца Банкам,уносяць унёсак у аказанне садзейнічання дасягненню праграмных мэтаў ЕС. Штаб-кватэра Банка знаходзіцца ў Люксембургу, пры гэтым ЕІБ мае сетку, якая складаецца амаль з 30 мясцовых аддзяленняў.

Памер статутнага капіталу ЕІБ па стане на 31 снежня 2015 г. - 243 млрд. еўра. Вядучыя акцыянеры ЕІБ - Германія, Францыя, Вялікабрытанія, Італія (па 16,1%), Іспанія (9,7%) і краіны Бенілюкса (сумесна 9,1%).

 ЕІБ з'яўляецца заснавальнікам і асноўным (62,1% капіталу) акцыянерам Еўрапейскага інвестыцыйнага фонду (ЕІФ), разам з якім рэалізуе праекты аказання падтрымкі малому і сярэдняму бізнесу. Яшчэ 30% акцый ЕІФ належаць Еўракамісіі, астатняя доля - прыватным еўрапейскім фінансавым інстытутам. Сумесна ЕІБ і ЕІФ утвараюць Групу ЕІБ.

Асноўная сфера дзейнасці ЕІБ: падтрымка рэалізацыі стратэгій развіцця, зацверджаных кіраўнічымі органамі Еўрапейскага саюза, шляхам прадастаўлення доўгатэрміновага фінансавання пад буйныя інвестыцыйныя праекты ў краінах-членах ЕС. Больш за 90% усіх аперацый банка прыпадаюць на ЕС.

Разам з тым ЕІБ праводзіць аперацыі і за межамі ЕС у рамках агульнай палітыкі ЕС у галіне знешніх адносін і палітыкі развіцця. Такім чынам, у дадатак да фінансавання інвестыцыйных праектаў у краінах-членах ЕІБ ажыццяўляе крэдытныя аперацыі за межамі ЕС з мандатам, які сцвярджаецца сумесным рашэннем Савета ЕС і Еўрапарламента.

Аб'ём такіх аперацый складае звычайна 10-14% ад агульнай сумы ўсіх крэдытных пагадненняў, якія заключаюццаБанкам. У прыватнасці, аб'ём аперацый ЕІБ за межамі ЕС у 2015 годзе склаў 7,8 млрд. еўра, з якіх 1,5 млрд. еўра быў рэалізаваны ў краінах Усходняга суседства, да якіх адносіцца і Беларусь.

На постсавецкай прасторы пагадненні аб супрацоўніцтве падпісаны ЕІБ з Азербайджанам, Арменіяй, Грузіяй, Казахстанам, Кыргызстанам, Малдовай, Расіяй, Таджыкістанам і Украінай.

БЕЛАРУСЬ І ЕІБ

Аж да цяперашняга часу ўзаемадзеянне Банка з Беларуссюне развівалася ў сувязі з адсутнасцю мандата ЕІБ на супрацоўніцтва з нашай краінай.

У 2016 годзе дыялог з ЕС і ЕІБ у бок наладжвання супрацоўніцтва інтэнсіфікаваўся. 6 верасня 2016 года ў Афіцыйным часопісе ЕС было апублікавана рашэнне Еўракамісіі аб распаўсюдзе мандата ЕІБ на Беларусь.

Пачалася прапрацоўка пытання заключэння Рамачнага пагаднення з ЕІБ для стварэння прававой асновы працы Банка ў Беларусі.


ПАЎНОЧНАЯ ЭКАЛАГІЧНАЯ ФІНАНСАВАЯ КАРПАРАЦЫЯ (ПЭФК)

ПЭФК- гэта міжнародная фінансавая арганізацыя, заснаваная ў 1990 годзе пяццю краінамі Паўночнай Еўропы: Даніяй, Ісландыяй, Нарвегіяй, Фінляндыяй і Швецыяй. ПЭФК дае крэдыты і інвестыцыйны капітал з мэтай паляпшэння стану навакольнага асяроддзя Паўночнага рэгіёну.

У цяперашні час ПЭФК фінансуе экалагічныя праектысамых розных напрамкаў у краінах Цэнтральнай і Усходняй Еўропы, уключаючы Расію, Беларусь і Украіну. Дзейнасць карпарацыі арыентавана на эканамічна апраўданыя праекты, якія забяспечваюць рэгіянальны прыродаахоўны эфект. Да прыярытэтных накірункаўадносяцца мерапрыемствы па скарачэнні выкідаў парніковых газаў, паляпшэнні экалагічнага стану Балтыйскага мора, скарачэнні забруджвання таксічнымі рэчывамі. У цяперашні час партфель карпарацыі змяшчае каля 400 малых і сярэдніх праектаў рознай тэматыкі.

Дзейнасць ПЭФК ахоплівае Расію, Украіну, прыбалтыйскія краіны і Беларусь. Новы Вугляродны фонд NeCF працуе па ўсім свеце.

ПЭФК прымае ўдзел у самых розных праектах, якія маюць значны прыродаахоўны эфект на мясцовым і рэгіянальным узроўні. Для зручнасці  ўліку праекты аднесены да пэўных катэгорый, якія прадстаўлены ніжэй:    

водазабеспячэнне і каналізацыя;

прамысловасць/чыстая вытворчасць;

прыродаахоўныя работы і паслугі;

энергетычныя праекты;

 кансультацыйныя паслугі.

ПЭФК падтрымлівае як прыватныя, так і дзяржаўныя праекты па скарачэнні выкідаў і скідаў забруджвальных рэчываў, скарачэнні эўтрафікацыі Балтыйскага мора і супрацьдзеянні змянення клімату. Фінансуюцца разнастайныя прыродаахоўныя мерапрыемствы, якія садзейнічаюць паляпшэнню экалагічнай абстаноўкі ў Паўночнай Еўропе. Дапамога аказваецца эканамічна рэнтабельным прыродаахоўным праектам, што выконваюцца ва Усходняй Еўропе, галоўным чынам у Расійскай Федэрацыі, Украіне і Беларусі.

ПЭФК фінансуе праекты ў розных сектарах эканомікі: чыстыя тэхналогіі, аднаўляльныя крыніцы энергіі, мадэрнізацыя вытворчасці, энергазберажэнне, ачыстка сцёкавых вод, сельскагаспадарчую вытворчасць, абыходжанне з адходамі. Усе праекты, якія фінансуюцца ПЭФК, павінны задавальняць экалагічным крытэрыям і забяспечваць вымерна скарачэнні выкідаў або скідаў забруджвальных рэчываў. У цяперашні час у інвестыцыйным партфелі карпарацыі каля 400 малых і сярэдніх праектаў рознай тэматыкі.

ПЭФК кіруе некалькімі фондамі, якія маюць розныя крытэрыі для ацэнкі праектаў у залежнасці ад іх тыпу, месца рэалізацыі і патрабаванняў партнёраў і Паўночных краін.

ПЭФК забяспечвае прыцягненне неабходных сродкаў для падтрымкі праектаў, выкарыстоўваючы розныя фінансавыя механізмы. Найбольш значнымі з такіх механізмаў з'яўляюцца Інвестыцыйны фонд, Паўночны фонд экалагічнага развіцця, Вугляродны фонд рэгіёну Балтыйскага мора. ПЭФК таксама кіруе фондамі сваіх партнёраў, уключаючы Еўрапейскую Камісію і ўрады Паўночных краін, якія прадастаўляюць фінансавыя рэсурсы для рэалізацыі экалагічна значных праектаў.

У якасці прававой асновы для прадастаўлення фінансавання выступаюць рамачныя пагадненні паміж ПЭФК і Урадам адпаведнай краіны-партнёра.

БЕЛАРУСЬ І ПЭФК

Пачатак супрацоўніцтва з ПЭФКувязана з падпісаннем Рамачнага пагаднення паміж нашай краінай і карпарацыяй (падпісана 20 студзеня 2015 г. у г. Лондан). Рамачнае пагадненне ратыфікавана Законам Рэспублікі Беларусь ад 6 ліпеня 2015 года № 279-З, уступіла ў сілу 11 жніўня 2015 г.

Рамачнае пагадненне вызначае агульныя прынцыпы, умовы і прававыя рамкі доўгатэрміновага супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь з ПЭФКу працэсе выкарыстання фінансавых рэсурсаў (інвестыцый у акцыянерны капітал, крэдытаў, гарантый), якія прадстаўляюцца ПЭФК і якія ўяўляюць цікавасць для Рэспублікі Беларусь.


ПАЎНОЧНЫ ІНВЕСТЫЦЫЙНЫ БАНК

Паўночны інвестыцыйны банк, ён жа Інвестыцыйны банк краін Паўночнай Еўропы (ПІБ), (Nordic Investment Bank, NIB) - шматбаковы банк развіцця, членамі якога з'яўляюцца краіны Скандынавіі і Балтыі.

ПІБ фінансуе праекты, якія паляпшаюць канкурэнтаздольнасць навакольнага асяроддзя ў краінах Скандынавіі і Балтыі. Банк прапануе доўгатэрміновыя крэдыты і гарантыі на рынкавых умовах для сваіх кліентаў у прыватным і дзяржаўным сектарах. ПІБ - міжнародная фінансавая арганізацыя, ўладальнікамі якой з'яўляюцца Данія, Эстонія, Фінляндыя, Ісландыя, Латвія, Літва, Нарвегія і Швецыя.

Банк мае крэдытныя аперацыі як у краінах-членах, так і на рынках,якія развіваюцца: у Афрыцы і на Блізкім Усходзе; Азіі; Еўропе і Еўразіі; і Лацінскай Амерыцы.

Банк фінансуе праекты, якія ўяўляюць цікавасць для краін-членаў як у Паўночнай Еўропе (інвестыцыі ў інфраструктуру, экалогію, адукацыю), так і за яе межамі (садзейнічанне фірмам-партнёрам кампаній з краін Паўночнай Еўропы). ПІБ прадастаўляе крэдыты на тэрмін да 20 гадоў у аб'ёме да 50% ад кошту праекта.

ПІБ надае вялікае значэнне свайму супрацоўніцтву з іншымі фінансавымі інстытутамі. ПІБ супрацоўнічае і сафінансіруе праекты з іншымі міжнароднымі фінансавымі ўстановамі і рэгіянальнымі шматбаковымі банкамі, а таксама з дзяржаўнымі і прыватнымі крэдыторамі.

ПІБ з'яўляецца часткай так званай Паўночнай фінансавай групы (NordicFinanceGroup), якая складаецца з чатырох міжнародных фінансавых устаноў, размешчаных у Хельсінкі, Фінляндыя: Паўночны фонд развіцця, ПЭФК, Паўночны праектны фонд (Nopef) і ПІБ.

ПІБ актыўна ўдзельнічае ў праектах Экалагічнага партнёрства Паўночнага вымярэння (ЭППВ) і Партнёрства Паўночнага вымярэння па транспарце і лагістыцы (NDPTL).

БЕЛАРУСЬ І ПІБ

Рамачнае пагадненне з ПІБ было падпісана 01.06.2010. Ратыфікавана 31 снежня 2010 г. Законам Рэспублікі Беларусь№ 229-3. Уступіла ў сілу 26 мая 2011 г.

Мандат ПІБ па Беларусі - крэдытныя аперацыі, кансультацыйная і тэхнічная дапамога ў сферы экалогіі і сістэмы жыллёва-камунальнай гаспадаркі.


ПРААН І АРГАНІЗАЦЫІ СІСТЭМЫ ААН

Рэспубліка Беларусь надае вялікае значэнне рабоце агенцтваў сістэмы ААН і іх ўкладу ў сацыяльна-эканамічнае развіццё краіны.

У 2015 Урад сумесна з агенцтвамі сістэмы ААН распрацаваў і падпісаў Рамачную праграму Арганізацыі Аб'яднаных Нацый (ЮНДАФ) па аказанні дапамогі Рэспубліцы Беларусь у мэтах развіцця на 2016-2020 гады, якая з'яўляецца другім па ліку дакументам, што вызначае сумесную стратэгію дзейнасці арганізацый сістэмы ААН у Рэспубліцы Беларусь.

Рамачная праграма прадугледжвае дзейнасць у чатырох стратэгічных галінах, якія адпавядаюць мандату ААН і параўнальным перавагам яе агенцтваў, а таксама ключавым нацыянальным прыярытэтам, выкладзеным у Нацыянальнай стратэгіі ўстойлівага сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на перыяд да 2030 года (НСУР-2030). Агульны накірунак дзейнасці і супрацоўніцтва ў інтарэсах развіцця паміж арганізацыямі сістэмы ААН і Урадам Рэспублікі Беларусь на бліжэйшыя пяць гадоў вызначаецца наступнымі прыярытэтнымі напрамкамі:

1. Інклюзіўнае, аператыўнае і падсправаздачнае дзяржаўнае кіраванне.

2. Устойлівае эканамічнае развіццё.

3. Захаванне спрыяльнага навакольнага асяроддзя і ўстойлівае выкарыстанне прыроднага патэнцыялу, заснаванае на “зялёных” прынцыпах эканомікі.

4. Устойлівае развіццё чалавечага капіталу: ахова здароўя, адукацыя, сацыяльная ўключанасць і абарона, комплекснае постчарнобыльскае развіццё.

ПРААН

ПРААН разгарнула сваю дзейнасць у Беларусі ў 1992 г. Пастаянны прадстаўнік ПРААН з'яўляецца таксама Рэзідэнтам-каардынатарам ААН, які прадстаўляе ўсю сістэму ААН і ўзгадняе дзейнасць Супольнасці ААН у Беларусі.

Мандат ПРААН у Беларусі вызначаны Пагадненнем паміж Урадам Беларусі і ПРААН ад 24 верасня 1992 г. прадугледжваюць, што ПРААН будзе “падтрымліваць і дапаўняць нацыянальныя намаганні па вырашэнні найбольш важных праблем эканамічнага развіцця, спрыяць сацыяльнаму прагрэсу і паляпшэнню стандартаў жыцця людзей”.

У рамках работы з ПРААН Урадам адобрана Краінавая праграма ПРААН на 2016-2020 гады, распрацаваная ПРААН у развіццё ўхваленай Урадам Рэспублікі Беларусь Рамачнай праграмы па аказанні дапамогі Рэспубліцы Беларусь у мэтах развіцця на 2016 - 2020 гады.

У рамках новай праграмы дзейнасць ПРААН будзе спрыяць: (1) умацаванню эфектыўных сістэм дзяржаўнага кіравання на аснове прынцыпаў устойлівасці, падсправаздачнасці і ўліку меркаванняў розных слаёў насельніцтва; (2) фармаванне “зялёнага росту” з улікам інтарэсаў усіх зацікаўленых; і (3) забеспячэнню ўсеагульнага доступу уразлівых груп насельніцтва да базавых паслуг.